02 april 2006

Pekere

Antagelig burde man jo være takknemlig, men mange ganger har jeg tenkt at jenter er litt for opptatt av å finne en som passer for venninnene sine og ikke for seg selv. Det hadde vært enklere å forholde seg til dem hvis de hadde gått inn for å finne en som passet for seg selv.

For meg som programmerer minner det om å jobbe seg gjennom en lenket liste:

Man går til den første, som peker til på en annen, som igjen peker til neste og så videre. Så følger man alle pekerne til man forhåpentligvis finner den man leter etter eller den siste ikke har flere å peke på.

Det finnes flere varianter av lenkede lister. Men om det er metaforen, eller en stakkar som prøver å følge alle pekerne, som bryter sammen når man begynner å snakke om sirkulære lister tør jeg ikke si.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg leser mellom linjene her, at du egentlig er betatt av den jenta som prøver å spleise deg med en ( eller flere )av venninnene sine..
He, he..
Og nå begynner du sikkert å bli lei av at jeg kommenterer på bloggen din :-)

Dag sa...

Ojda. Hvis det stemmer, har jeg jammen dårlig tid, siden hun som forsøkte å spleise meg er forlovet og gifter seg til sommeren.

Anonym sa...

jobbigt fenomen :) men gratulerar till att du har "spleisere", dem kan man inte ha för många av...eller? Ellers håper jeg alt er bra med deg! kul å läsa!

Unknown sa...

Ja, men du skriver at hun er mer opptatt av å finne en som passer for venninnene sine, og ikke for seg selv !!
Men du mente nok at jenter generelt er slik, og ikke henne spesielt. Det er en interessant observasjon.

Jeg har forresten tro på at tegningen din om sirkulære lenker kan overføres til kjærlighetslivet.

Anonym sa...

Ettersom du, Dag, kjenner vedkomne jeg synes passet deg i beskrivelse, regner jeg med du skjønte at det ikke var spesielt aktuelt med spleising. Men til dere andre med spesiell interesse i dette teamet, så vet dere det nå.. Kan ikke en gutt ha jentevenner, heller nå da?! hehe.

Unknown sa...

En gutt BØR ha jentevenner ! Det er meget klokt :-)

Dag sa...

Altså, jeg har ikke sagt at Linda eller noen andre er opptatt av å spleise meg med venninnene sine. Det var bare fornøyelig å observere at pekere og lenkede lister forekommer i virkeligheten.