01 desember 2005

Ravi, Madrugada dårlig. Kaizers bra!

Frelsesarmeen er i vinden etter å ha degradert en offiser som lever i samboerskap uten å være gift (smør på flesk, men poenget mitt er at jeg antar at de ville gjort det samme uavhengig av offiserens legning), og nå vil ikke Ravi og Madrugada spille for dem.

Ravi nekter å spille for Frelsesarmeen: "- Så lenge Frelsesarmeen driver med homohets, så deler de ikke ut bare tepper og suppe, men også skyldfølelse og skam, sier Ravi til Dagbladet. (...)
- Vi [Madrugada] støtter Frelsesarmeens arbeid, men ikke deres syn i denne saken. Vi kan ikke spille under deres parole. Det føles ikke riktig."

Kaizers Orchestra, derimot, synes Frelsesarmeen er bra:
Kaizers snakker ut: - Mitt poeng var at tross alt så utgjør de (homofile, red. anm.) en ressursterk, velutdanna gruppe med folk i veldig sentrale posisjoner som er velartikulert og får sitt syn frem.
- Hvis de narkomane hjemløse hadde hatt like flinke representanter, så tror jeg det hadde vært vanskelig å ta så lett stilling i denne debatten, sier han.
Jeg holder en knapp på Kaizers og nå er jeg ikke så misfornøyd med at jeg ikke kommer meg på Madrugadakonsert i morgen. Frelsesarmeen kan jo få pengene istedet.

Ingen kommentarer: