03 desember 2005

Lange dager

Som politiker er det vanlig at jeg drar rett fra jobben og på ett eller annet møte. Det kan være slitsomt og/eller kjedelig, men i går var det en ordentlig opptur. Kl. 1818 (merk tiden) var det treff med Parkvesenet, en nettverksorganisasjon for kultur og kreativ næring. Noe trøtt dukket jeg opp på St. Croix og kjøpte meg et stykke sjokoladekake til middag. Ikke helt vellykket, men ihvertfall døyvet det sulten.

Men til saken: Parkvesentreffet var forsåvidt interessant nok, men etterpå var det konsert med bandet Cacadou, og for en gjeng. Alle seks på scenen bydde voldsomt på seg selv og hadde det veldig festlig. Jeg kan ikke helt si hvilken genre musikken hører inn under, men tja... seilskuterock gir muligens passende assosiasjoner. Uansett, det svinger veldig, og det går an å høre musikken på websiden deres. Bare merk at studioinnspillingene absolutt ikke yter låtene rettferdighet. De er langt kulere og mer energiske live. Bandet byttet til stadighet om på hvem som spilte hva. I løpet av konserten hadde ihvertfall tre av dem spilt bass, og trommeslageren spilte ved et tilfelle trommer og trekkspill samtidig. Høydepunkt: Låten fra C64-spillet Ghosts'n'Goblins. Neste gang Cacadou er i Fredrikstad, er jeg også på plass.

Ingen kommentarer: