07 desember 2005

EDB-hjørnet

Til den det måtte angå: Å pakke opp zip-filer med Windows XP Utforsker går veldig tregt.

Jeg har nettopp foretatt en måling, og det tar ca. tre ganger så lang tid som med med et annet zip-program (jeg sammenlignet med unzip i Cygwin). Nyttig å vite hvis du av og til må pakke opp zip-filer i størrelsesorden 50-100 MB og oppover.

For spesielt interesserte: Testgrunnlaget var en zip-fil på 270 MB. Det tok 9:48 minutter direkte i Windows XP og 3:25 minutter med unzip.

For dere som syntes det var helt uinteressant: Gå direkte til denne videoen av en ordentlig hjelpsom gentlemann.

1 kommentar:

Dag sa...

Eh. Var det en kommentar rettet mot meg eller mannen på filmen? Om det var meg det gjaldt, vil jeg si til mitt forsvar at dette med zip-filer er jobbrelatert.