21 januar 2007

På kino

Film. Vi var og så The Prestige her om dagen, og det er en film som fortjener god kritikk. Handlingen dreier seg om to tryllekunstnere som blir uvenner og endatil rivaler. Plottet er fengende og originalt, og dessuten dukker Nikola Tesla opp. Hva mer kan man ønske av en film? Jeg har lyst til å se den en gang til.

Shooting Dogs. Denne så vi på fredag, og denne er virkelig bra. Den handler om en hvordan en skole på en misjonsstasjon hvor en tropp observatører fra FN var stasjonert, blir tilfluktssted for Tutsier under borgerkrigen i Rwanda i 1994. Hvis du ikke så Hotel Rwanda, så se denne. Det er veldig guffent å se hva som kan skje når man (i dette tilfellet FN) først og fremst passer sine egne saker selv om man ser nøden rett foran seg. Tittelen på filmen kommer fra en scene som oppsummerer filmen veldig godt. Se filmen, så skjønner du hva jeg mener.

2 kommentarer:

Simon W sa...

Takk for bra tips. Jeg stoler nå herved helt på din filmsmak, et tips fra Dag er det samme som et bra tips...Dvd’n jeg fikk av deg bekrefter bare dette utsagnet.

Dag sa...

Godt å høre. Kanskje jeg kan få låne den DVDen en dag? Har ikke sett den selv.