30 desember 2006

Test ditt gehør for det nye året

Mitt nyttårsforsett for 2007 er å få bedre gehør. Eller, det kunne vært det hvis jeg hadde drevet med nyttårsforsetter. Det jeg egentlig trenger, er vel å bli flinkere til å innlede blogginnleggene mine. I alle fall, hvis du har lyst til å teste ditt gehør, og/eller evne til å skille toner ifra hverandre, kan du gjøre det her, på Det verdensomspennende Internettet:
Test your musical skills in 6 minutes
Test your pitch perception abilities in 3 minutes

Misfornøyd med første gangs resultat på begge testene, har jeg tatt dem to ganger. Mine musical skillz er på 86,1% rett (72% første gang, med annen musikk i bakgrunnen). Mine pitch perception abilities er å kunne skille på 0,83 Hz (1,2 Hz på første forsøk).

2 kommentarer:

RC sa...

Jeg fikk 2,25 på eneste forsøk på pitch perception. Skuffet imidlertid litt på musicals skills, der jeg lå oppunder 70. Veldig forstyrrende med den julemusikken som kom og gikk. Dessuten misfordtod jeg oppgaven først, så jeg trykket litt feil til å begynne med.

RC sa...

Tok musicals skill testen en gang til, uten julemusikken i bakgrunn. Havnet på 86,1 %. Det er jeg fornøyd med med tanke på at jeg ikke er musiker. Men har alltid ment at jeg har brukbart gehør :)