26 desember 2006

Julelys, julegaver og vold

En kort juleoppdatering:


1. Hvordan få tre ivrige barn med å være lommelykt til å være stille? Be dem leke røvere som må hviske til hverandre.

2. Nå i julen og på fødselsdagen min har jeg blitt utsatt for en ny gavetrend. Jeg liker vanligvis å få bøker, men dette året har faktisk bøkene jeg har fått begynt å bekymre meg. Altså, hva sier det om meg at jeg får bøker med titler som Hvor mye veide Elvis da han døde og Toilets of the world? Hvor kommer ideen fra at denslags skulle interessere meg? Dette er jo et tankekors, men en virkelig tankevekker er at, jo, det er faktisk artige bøker. FørstnevnteSistnevnte verk ligger nå behørig plassert på badet, og dere kommer til å angre når jeg begynner å sitere fra sistnevnteførstnevnte!

3. Voldsfilosofisk tilsvar fra min nevø Andreas, konfrontert med påstanden at han ikke finnes: Jeg fins! Jeg slåss, så jeg fins!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Er det ikke motsatt?Toalettboken som ligger på badet?Og sitater fra den andre?

Dag sa...

Jo, du har så rett, så rett. Som alltid.