13 desember 2007

Barbering

Skal man skylle barberhøvelen med/i kaldt eller varmt vann?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer an på om man er miljøbevisst eller ikke. Det aller beste er selvsagt å la skjegget gro. Da sparer man miljøet for unødvendig barbering, samt at man overlever med kaldere innetemperatur. Så kan man eventuelt klippe det med saks når man får for mange matrester i barten (med mindre din kjære synes det er stas å ha litt å småspise på når dere nusser).

Anonym sa...

å fytti katta...spyr bare jeg tenker på det!!Åssen går det forresten med sparingen din??Prosjektet går sin gang?

Anders Lundblad sa...

Jeg ville sagt "i" kaldt/varmt vann. Hvis du skyller den under krana altså. Hvis du bruker oppvaskbørste ville jeg heller sagt "med".

Dag sa...

Jeg vil si at å skylle høvelen i vann er for eksempel å fylle vasken med vann og dyppe den (høvelen, ikke vasken) deri. Å spyle høvelen ren vil jeg si er å skylle den med vann.

Men bortsett fra språklige og energimessige hensyn, hva gir best barbering?

Arvid sa...

Jeg kan huske min far (og bestefar også, forresten) hadde en spesiallaget kopp med en slags hylle inni for barberkosten. Høvelen tror jeg ble dyppet og skyllet i vannet nede i koppen. De brukte så varmt vann som de kunne tåle.
I den grad jeg barberer meg, bruker jeg selvsagt varmt vann.
Hvis du ikke finner ut av dette vanskelige problemet (fysiker ifølge russekortet), kan du jo ønske deg barbermaskin til jul.

Anonym sa...

Rinse the blade with Hot and then Dip it in cold water before you put it on your face. (Source: www)

Anonym sa...

Jeg, som forøvrig er glatt som en barnerompe der det engang var skjeggstubber, til Mariannes opplysning, henger meg på det med barbermaskin! Selvsagt kun dersom den drives av en håndsveiv eller av fornybar energi direkte fra komposten deres. Alternativt kan den også drives av et lite solcellepanel.

My Corner sa...

Seriøst eller ikke, skraper du løs mye fett fra huden er det nok riktig med kokende vann. Det løser opp fettet som da legger seg i kloakkrørene. Når de blir tette etter mange års barbering bruker du plumbo (med varmt vann, ellers blir rørene tette også)