07 juli 2006

Burn, baby, burn

For en fire-fem uker siden fikk jeg en bassgang i hodet av en eller annen ny låt jeg hadde på disk. Veldig fengende var og masse driv hadde den, men jeg kom ikke på hvilken låt det var. Selv om jeg prøvde å tråle gjennom de siste elektronika-låtene, klarte jeg ikke å finne igjen dette glimrende groovet. Derfor vil det sikkert interessere dere å høre at jeg i går fant ut at det ikke var elektronika i det hele tatt. Det var naturligvis disco: Disco Inferno med The Trammps. Ah, som det svinger.

Og husk å holde et øye med Komposten, siden jeg ikke er så kreativ, men resikulerer gamle godbiter for tiden.

4 kommentarer:

Unknown sa...

70-talls disco ?
Joa.
Men hva med litt nyere disco, som DJ Encore ( feks " I see right through you", "open your eyes", Kate Ryan ( feks "Dèsenchantèe") og Fragma ( feks "Tocas`s miracle") ?

Det svinger MER, synes jeg :-)

Eller er du veldig glad i 70-tallet ?

Dag sa...

Ingen av dem har jeg hørt, men svinger det, så svinger det. Det er ikke så viktig når det kommer fra.

Unknown sa...

Fragma og DJ ENCORE ligger egentlig vanskelig til mellom elektronica og dance, når jeg tenker meg om.
Jeg har alltid tenkt, at så lenge det er ei berte som synger catchy refreng, SÅ er det dance, - men jeg vet ikke om det er en god regel for å skille mellom dem ?

RC sa...

Disco....huff. Nei da svinger det mer av Rob Rock, POD og Disciple ;). Førstnevnte artist har forøvrig en powerversjon av Abbas "Move on" på sin siste CD. Det svinger bra!